戦闘システムの更新 1 When two Pokemon use Charged Attacks at the same time, the Pokemon with the higher Attack stat will go first. If two Pokemon have the same Attack stat, a random Pokemon will go first. We want to ensure Charged Attack ties are broken fairly. Restrictions in Great and Ultra League currently put a focus on trying to get low-Attack Pokemon to maximize CP. While maximizing Defense and HP is a great strategy against most opponents, in close matchups, the Attack stat can now become a deciding factor. We hope this will help deepen team building! 2 Switching Pokemon now clears any changes to its Attack and Defense stats. As more attacks are added to the game that affect Attack and Defense, we want to ensure these effects have clear counterplay opportunities. Debuffs should encourage players to switch Pokemon and buffs should make switching less appealing. There’s more to consider now when to use these attacks and when to switch Pokemon. 0181ピカチュウ (デーンチッWW dfb0-KZPE [114.162.64.68])2019/12/12(木) 21:34:21.09ID:u9+ZtpA901212>>179 プレイヤーが通常のプレイでは知り得ない情報で先行後攻が決まるって運営側から言うかね? 0182ピカチュウ (デーンチッWW 9ac9-Iq5G [61.7.30.75])2019/12/12(木) 21:35:00.39ID:VUHPdhL401212 これ攻撃の個体値じゃね?読む感じだと 0183ピカチュウ (デーンチッWW 1a01-Eac9 [125.192.200.220])2019/12/12(木) 21:36:30.77ID:Z3ZQRtMg01212 個体値だと結局結構な頻度でランダム化しそうだよね 個体値16パターンしかないし 0184ピカチュウ (デーンチッW 63aa-osAO [60.65.105.160])2019/12/12(木) 21:37:11.29ID:0u8UfSZN01212>>173 ソラビまでに何回カノンが飛んでくるのか 0185ピカチュウ (デーンチッWW 9ac9-Iq5G [61.7.30.75])2019/12/12(木) 21:39:08.79ID:VUHPdhL401212>>183 まあただ運営も攻撃の個体値抑えられてるのは気にしてるから攻撃の個体値にも役割持たせたいニュアンスだよなあ 0186ピカチュウ (デーンチッWW dfb0-KZPE [114.162.64.68])2019/12/12(木) 21:39:19.98ID:u9+ZtpA901212>>183 原作でも同速対決は珍しくないしまぁいいんじゃない? 0187150 (デーンチッWW 8baa-cr4c [126.11.195.196])2019/12/12(木) 21:39:33.96ID:HL3AyaZR01212 レジスチルに関する見解ありがとうございます 今回のアプデでスポット浴びた奴らが活躍すると厳しそうかな 0188ピカチュウ (デーンチッWW 7fc3-2pWn [210.235.52.93])2019/12/12(木) 21:40:11.12ID:dp6qCZbO01212>>177 どこの天空闘技場だよw 0189ピカチュウ (デーンチッWW 0788-i4Ba [160.86.18.152])2019/12/12(木) 21:40:27.37ID:DsFG+xsL01212 結局んところ個体値に正解なんて無いってこったな 最大cp1500以下のみは確定してるけど 0190ピカチュウ (デーンチッWW dbb9-9SJL [110.133.207.238])2019/12/12(木) 21:41:09.86ID:JAQ6Bkvo01212 恐らくだけど攻撃の個体値15がとにかく先手が取れるって事だと思う 0191ピカチュウ (デーンチッW 0eee-rnh9 [121.104.140.254])2019/12/12(木) 21:41:32.04ID:b/6k3EwB01212 こりゃまたマリルリ先生の出番が増えるな この先生初期から一貫して強いな 0192ピカチュウ (デーンチッWW 0788-i4Ba [160.86.18.152])2019/12/12(木) 21:41:55.01ID:DsFG+xsL01212 最上階フロアまでいくと報酬は貰えない変わりに名誉が貰えて フロアマスターになると絶大な名声が貰える 0193ピカチュウ (デーンチッ Spbb-rnh9 [126.193.98.50])2019/12/12(木) 21:44:07.96ID:5tvKc9lwp1212 攻撃実数値は非公式パラメータだからね。 attack statは攻撃個体値だろうね。 0194ピカチュウ (デーンチッ Sac7-rnh9 [106.133.30.32])2019/12/12(木) 21:45:21.92ID:sETwjNMIa1212 個体値か? 文章よんだら今まで使われてなかった攻撃種族値が高いポケモンもチーム編成の選択肢にはいるってことじゃないの? 0195ピカチュウ (デーンチッWW 0788-i4Ba [160.86.18.152])2019/12/12(木) 21:45:45.02ID:DsFG+xsL01212 しかし攻撃個体0は流石に避けたほうが良いかもな マリルリ突破するのにわざわざ電気とか草 0196ピカチュウ (デーンチッW 0eee-rnh9 [121.104.140.254])2019/12/12(木) 21:49:29.67ID:b/6k3EwB01212 ってかルカリオ作ったけどシミュったらこれレジスチルにも対抗できてないじゃん波動でも 0197ピカチュウ (デーンチッ 3325-9WD3 [118.20.1.38])2019/12/12(木) 21:51:00.22ID:Y/cPqDjo01212 attack statは攻撃ステータス 攻撃個体値はattack IV 0198ピカチュウ (デーンチッWW 7fc3-2pWn [210.235.52.93])2019/12/12(木) 21:52:29.41ID:dp6qCZbO01212 今までCPを最大化するために攻撃の低いポケモンを得ようとしてきたってあるから個体値の事だろうなあ 0199ピカチュウ (デーンチッWW 7fc3-2pWn [210.235.52.93])2019/12/12(木) 21:53:34.07ID:dp6qCZbO01212>>197 status=個体値ではないの? 0200ピカチュウ (デーンチッWW 9ac9-Iq5G [61.7.30.75])2019/12/12(木) 21:53:55.42ID:VUHPdhL401212 いやCP最大化するために攻撃抑えられてるって書いてない? それはそれで良い戦略だけど一方で攻撃も決定的な要素にしたいって書いてるある 0201ピカチュウ (デーンチッ 3325-9WD3 [118.20.1.38])2019/12/12(木) 21:56:12.41ID:Y/cPqDjo01212>>199 statはattack HP defenseのステータスのことだよ 個体値をIVと言ってる