他にも加点理由っぽいのあったわ

>Whether I was playing docked or undocked, Doom appeared to run at a mostly consistent 30 frames per second, with only a few minor dips—specifically when the action got really heated—but never too badly.
It’s no 60 frames per second, but it works. However, that steady frame rate does come at a price. In both handheld and docked mode, Doom appears to have a dynamic resolution that caps out at 720p, and its textures are squeezed into just 22 gigabytes.
That means that when you get up close to take a good look at characters and objects it’s pretty clear that they have a fair amount less detail than on PC, PS4, and Xbox One. Especially on a big-screen TV.

>Doomはドッキングやドッキングをしていても、1秒間にほぼ30フレームで動作するように見えました。これは毎秒60フレームではありませんが、動作します。
しかし、その安定したフレームレートは価格で提供されます。ハンドヘルドモードとドッキングモードの両方で、Doomは720pで外に出るようなダイナミックな解像度を持ち、そのテクスチャはわずか22ギガバイトに圧縮されています。
つまり、キャラクターやオブジェクトをよく見てみると、PC、PS4、Xbox Oneよりもかなり細かいディテールがあることがはっきりしています。特に大画面テレビで。

あと他のスレで元有料DLCが最初から入っていたり細かい修正が入ってるって言ってた
どこまで本当かは知らんけど(´・ω・`)