Uncharted Creator Amy Hennig Speaks Out Against Streaming Games
https://gamingbolt.com/uncharted-creator-amy-hennig-speaks-out-against-streaming-games
“There is also this trend now that, as much as people protest and say, ‘Why
are you canceling a linear, story-based game? This is the kind of game we
want,’ people aren’t necessarily buying them,” Hennig says in the piece.
“They’re watching somebody else play them online.

Remedy: The Traditional AAA Single Player Experience Is Really Expensive To Make, Costs Went Up 10x
https://wccftech.com/remedy-aaa-single-player-expensive-make/
Max Payne、アランウェイク、Quantum BreakのRemedy
「実際従来のAAAのシングルプレイヤー体験を作るの本当に高価です。
ゲームの長さ、どんな特徴を持ってるか、プロダクションバリューはどれだけ良いか、
ゲーマーから期待されるレベルは本当に高いです。これら全ては非常に高価です。
そして10年前と比べてもCSの市場規模はほぼ同じです。販売しているオーディエンスの規模は比較的同じですが
最近ではゲームを作るコストは10倍になりました。これは明らかに問題です」

Life is Strangeみたいにコストを抑えるのがいいのかねぇ
それでもTelltale Gamesのレイオフとかあったけど

その意味では技術(フォトグラメトリ)を活用してコストを抑えたバイオ7はうまくやったと言えるだろうな