https://www.polygon.com/2017/3/24/15053488/playerunknowns-battlegrounds-twitch-streamer-sacriel42-interview In the past he was only able to craft his work by using other people’s engines such as Arma 3 and the original H1Z1. Unfortunately, this led to very slow development times and inconsistent progression because he wasn't in charge, he was simply the visionary. Now he’s working on his own fully-fledged project he is able to take complete control.” 過去に取り組んだArma 3やH1Z1はModsだから開発が遅延につながったけど PUBGは本格的なプロジェクトだから完全にコントロールできる と言われてたけどチーターやらなんやらでグダグダになってるのはなんとも皮肉を感じる Fortniteがフレキシブルすぎるとも言えるけど
>>32 あれ売り上げの8割が日本人だぞ NetEase,「荒野行動」で日本のモバイル市場の殻を割る - GamesIndustry.biz Japan Edition http://jp.gamesindustry.biz/article/1803/18030801/ 1月には荒野行動のグローバルでの純売り上げは250万ドルにすぎなかった。しかしながら,2月には1000万ドルに跳ね上がった。その売り上げの80%以上は日本からのものである。