0001名無しさん必死だな2020/09/11(金) 09:09:13.89ID:oCbAssO50 Axel Gneiting@axelgneiting Really bummed about this RAM situation on the Series S. This isn't easy to compensate and drags down base spec quite a bit for next gen multi platform. RAM increase was already small compared to previous gen, now it's almost non existent. RT BVHs also need a lot of mem on top. シリーズSでのこのRAM状況については本当に困っています。これは簡単に補償することはできず、次世代のマルチプラットフォームのベーススペックをかなり引き下げます。 RAMの増加は以前の世代と比較してすでにわずかでしたが、現在ではほとんど存在しません。RT BVHには、さらに多くのメモリが必要です。
Axel Gneiting@axelgneiting Also "it always scaled on PC" is nonsense. Every AAA game in the past decade or so has their assets made once so they run on min spec. Increasing sample counts a bit here and there for high settings isn't what you could truly have done with more power. Min spec matters. また、「常にPC上でスケーリングされる」のはナンセンスです。過去10年ほどのすべてのAAAゲームでは、アセットが1回作成されているため、最小仕様で実行されます。高い設定でサンプル数を少しずつ増やすことは、より多くのパワーで実際に実行できるものではありません。最小スペックが重要です。
DOOM Docked: 612p / 30 FPS most of the time (goes to 720p when very little is happening on screen). FPS drops all the way down to 20 FPS when fighting against several enemies. Handheld: 576p / 30 FPS. Objects in the distance render at 360p. FPS drops all the way down to 20 FPS when combat gets intense. 0665名無しさん必死だな2020/09/11(金) 14:43:12.24ID:AhpPvbcJH つーか現時点だとアベンジャーズのPC版ですら推奨1060だし何が悪いんだろうな 数年したらモデルチェンジでよくなる可能性だってあるだろうしPC用でどうせFHDやらざるを得ないだろ 0666名無しさん必死だな2020/09/11(金) 14:43:14.94ID:ZsvnlkP/0 200ドルも差があるハード二種類出せはそこに歪みは出るよな ディスクレスなだけで同じこと出来るって錯覚しそうになるけど 0667名無しさん必死だな2020/09/11(金) 14:43:18.15ID:dDYfaSHmd>>660 GPUも3倍強違うしメモリ帯域幅も半分以下 0668名無しさん必死だな2020/09/11(金) 14:43:48.67ID:xO3lbg2/d 確かに120FPSの実現は難しいソフトはあるだろうがXSXで4K120FPSだとして