Ratchet & Clank: Rift Apart | Fidelity VS Performance VS RT Performance | PS5 Modes Comparison
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>- Fidelity mode runs at 2160p, Performance mode at a dynamic resolution of 2160p~1440p (remains at 1800p average) and RT Performance mode runs at 2160p~1080p (remains at 1440p average).
>- The reflections generated by Ray-tracing lower its resolution proportionally in the RT Performance mode. Performance mode does not have Ray-tracing.
>- The framerate is stable most of the time, with some occasional drop (especially in kinematics).
>- Loading times from the PS5 interface to taking control of Ratchet are 16 seconds. Just as fast as Miles Morales.
>- There are no changes in texturing, shadows, drawing distance or other settings between the different modes.
>- Personally, I choose the RT Performance mode. The sacrifice of resolution is not as noticeable due to Insomniac's superb temporary injection technique.
>- 忠実度モードは 2160p、パフォーマンス モードは動的解像度 2160p 〜 1440p (平均 1800p のまま)、RT パフォーマンス モードは 2160p 〜 1080p (平均 1440p のまま) で実行されます。
>- レイ トレーシングによって生成された反射は、RT パフォーマンス モードでその解像度を比例して下げます。 パフォーマンス モードにはレイ トレーシングがありません。
>- フレームレートはほとんどの場合安定していますが、時折低下します (特にキネマティクスの場合)。
>- PS5 インターフェースからラチェットを制御するまでのロード時間は 16 秒です。 マイルズ・モラレスと同じくらい速い。
>- 異なるモード間で、テクスチャリング、シャドウ、描画距離、またはその他の設定に変更はありません。
>・個人的にはRTパフォーマンスモードをチョイス。 Insomniac の優れた一時的な注入技術により、解像度の犠牲はそれほど顕著ではありません。