CoDのMulti resolution レンダリングは960x540 x4MSAAで出力して、サブピクセル単位にシェーディングをかけるか(SSAA)、それともピクセル単位でシェーディング(MSAA)をかけるか(CoD IW)

それを改良して前フレームからフレームマスクを生成してサブピクセルに適応させて擬似的にVRSを実装する(CoD MW)

これらの手法はあくまでCoDがForwardレンダリングを採用してるからできる
メトロでも同じ手法が用いら得れたけど、Forwardでしか使えないから、Defferedレンダリングを採用してるメトロでは
半透明処理のForwardパスでしか使用されてない


>the Enhanced Edition's visual feature set on PlayStation 5 is entirely consistent with what we saw on Xbox Series X. It has the same level of detail, the same suite of ray traced effects, and the same trades up against the PC version. Even the limited variable rate shading support (used only on forward rendered elements of the presentation) is identical - though the implementation of it on consoles does not necessarily require hardware support. Similar to the VRS used in Call of Duty: Warzone,