【朗報】PS4/キャプテン翼 10年ぶり家庭用ゲーム化はコマンド式でなく初のサッカーアクションゲーム
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バンダイナムコエンターテインメントは、PlayStation 4/Nintendo Switch向けソフト
「キャプテン翼 RISE OF NEW CHAMPIONS」の発売を決定したことを発表した。
同社によれば、「キャプテン翼」の家庭用ゲームは、これが「約10年ぶり」になると
のこと。今回発売する「キャプテン翼 RISE OF NEW CHAMPIONS」は、「ハイクオリティ
なアニメビジュアルで、スーパープレイがハイスピードでぶつかり合う」という内容で、
「キャプテン翼初のサッカーアクションゲーム」になるとのことだ。
詳細な内容は今後、随時アナウンスする予定。また、今回の発売決定とあわせて、公式Web
サイトのオープン、ファーストトレーラーの公開、公式Twitterの運用開始も明らかになった。 >>139
40、50のキャプ翼世代のみに売るつもりならあんなアクションゲーにしないわ
お前はほんと目先しか見えてないんだな ファミコンのテクモの2が面白かった
と言う小学生の亡霊に
取り憑かれてるもうジジイになってる奴が少数いて
そいつらがネットで書くもんだから
作る側も勘違いして作って出してくる
いや、作る側もその亡霊がいまだに見えているのかも、、知れない キャプテン翼2の真価は
アクション一辺倒だったサッカーゲームにアドベンチャー要素を持ち込んだことだ
しかもキャラの容量を節約するためにキャラを使いまわしたが
そもそも原作のキャラ自体が書き分けができていないという福音まであった
アクションだと必殺技演出はさっぱりにしないといけないが
アドベンチャーなら演出もゲームの根幹としてふんだんに楽しむことができる
そしてサウンドはメタルユーキがガチで作ったのでファミコン最高峰
パスワード製なのでデータが消える心配のない上好きな試合から始められる
キャラクターのレベルもシステムを理解すれば自由度は今のゲームに負けてない
テクモの2が最大評価されているのは
認知されたスーファミの3が違うスタッフが作ったため
表面をなぞるだけでテンポが激烈に悪くなっていたからだ
必殺技はある、選手も入ったり出たりする、でもスライディングやパスシュートなど
基本の動きが2より劣化したので究極のキャプテン翼は2だという声が多いのだ
さらにワールドユース編が始まる前に世界線を捏造して最終ボスに
アルツールアンティネスコインブラを設定したら想像以上の大人気
翼を超える完成したスーパーストライカーはこいつしかいないと認識されてしまい
原作のサッカーの神様で鳴り物入りのナトゥレーザはピエロになってしまった >>141
へえ、そいつは初耳だった
素直に脱帽だね
しかし、そんな画像を周到に準備して
>>102の撒餌に誰かが食いつくのを息を潜めて
待ってたのかと想像すると笑えるな >>148
102とは別人だし、そもそも141の画像は普通にググったら出てきたひろいものだw >>147
キャプテン翼2のメタルユーキはサブだぞ。
試合中の神曲だの神アレンジ言われてる曲はほぼ1の人。 >>134
こういうゲームってゲームとしての評価と原作ファンの評価とがあって後者のほうが重要だったりするし >>150
1の曲があるから2が引き立つのよ
1と同じリズムや旋律の曲は100%の確率でパワーアップしており
捨て曲なしという奇跡を起こしていることに変わりはない youtubeのある動画にえらく熱心に要望コメしている人いたw
>Bandai Namco, thanks for developing a new Captain Tsubasa game, understand that the game is still in development, however please kindly note my comments/observations of the gameplay:-
>1) please include referees and linesmen for all matches including story mode matches/career mode matches/online mode matches/friendly matches etc.
just like in the anime and the referees/linesmen should be fully active during gameplay just like in the anime
>2) please include red cards, yellow cards, fouls inside the box and fouls outside the box, penalty kicks because of fouls inside the box,
player getting cards because of constantly arguing/questioning referees decision.
>3) Special match-ups with dialogue between key players of either side when they confront each other just like in the anime, should be present in story mode,
online mode, versus mode, friendly match mode, career mode etc.
>4) players should be able to score goals against goalkeepers using normal ground shots, headers, loop shots, overhead shots,
dribbling past the goalkeeper and tap the ball into the empty goal
>5) instead of goalkeepers automatically using special moves against super shots or automatically using normal moves for normal shots,
goalkeepers should be controlled by the player by way of quick time event just like in other games like naruto on ps4...
for example, when the opponent uses his character to perform a normal shot or a super shot, then a quick option should be available for the goalkeeper
like say square for normal punch move, circle for normal catch move and triangle for special move(for certain goalkeepers-some goalkeepers
like wakashimazu and wakabayashi will have more than 1 special move available) by way of quick time event with a time bar indicating that a quick decision has to be made by the player
controlling the goalkeeper and depending on the choice that the player controlling the goalkeeper decides can have either of the following outcome namely a) successful save by the keeper
, or b) the ball hits the goal post(side bar, top bar etc.) and rebounds back either to keeper or to any >of the characters or it goes outside after hitting the goalpost or
c) the ball goes outside of the goalpost or d) the keeper was not quick enough to stop the shot / hold onto the ball and therefore there is a goal
>6) when using special dribbles, special passes, special tackles, special one-twos, special blocks, the game should clearly capture that special in-game moment through slow motion cut scene thereby further enhancing the gameplay experience
>7) special blocks can be further enhanced during gameplay through the following method namely -
for example, when the opponent uses his character to perform a normal shot or a super shot,
then a quick option should be available for the character who is in the ball's path, to have options like say square for normal chest block move, circle for normal head block move
and triangle for special move(for certain strong characters-some characters can have more than 1 type of block move
or even a counter shoot move performed by characters like tsubasa/hyuga/santana/naturezza/sho shunko/schneider/rivaul) by way of quick time event with a time bar indicating that a quick decision
has to be made by the player controlling the character who is in the ball's path and depending on the choice that the player controlling the character decides can have either of the following outcome namely
a) successful block/counter shoot by the character , or b) the ball blows the character away and proceeds towards the goal or c) the
>ball blows the character away and rebounds back to another character or the goalkeeper.
>8) substitutions must be available to players during any part of the actual match that takes between players...can be made as a special key tactic by way of button command say
for example press L1 button to initiate substitution proceedings in real time so that when the ball is out of play, through special cut-scene the substitute including keeper substitute enters the field
and the other player including keeper leaves the field,....each character including keepers can have different emotions/reactions during a substitution that occurs during a match
>9) characters including goalkeepers should have stats like physical stats, mental stats, offense stats, defense stat, stamina, etc. and these can be levelled up by training
via training option available in the main menu as well as through matches in story mode/career mode/online mode etc.
>10) special moves/skills available only to key characters just like the anime can also be levelled up/evolved to a stronger and better skillsets either by training
or while playing through story mode/career mode/online mode etc.
>11) Offside line that moves back and forth alongwith the offside linesmen referee must be clearly made visible to players during gameplay so that offsides can be avoided
during key match moments either in story mode/career mode/versus mode/online mode etc.
>12)please make the story mode really big with lots of matches/special cut scenes before matches/special cut scenes during matches/special cut scenes
after matches/lots of quick time events in story mode matches during gameplay etc.
so that players can fully enjoy the captain Tsubasa gameplay experience/anime moments etc....Story mode duration should be
at least about 75 hours to about 80 hours of gameplay so that everyone including captain tsubasa fans can fully enjoy this game
>also, certain shoot skills needs to be corrected for example tsubasa -
his drive shot can be done far away without any issues and the skill's name is correct but when he is close to the goal or
let's say inside Inside the Penalty area, his shoot skill should be corrected to say high speed bullet shot or something similar
>Thanks and regards >>95
俺は中学編の初めくらいの筆ペンみたいなタッチが好きだった
新田が出てた辺り 外国の人気は凄いよね
サッカーの教科書みたいになってるし テクモ2が今でも評価されるのはシステムも勿論だが秀逸なストーリーと音楽なんだよな
最終戦前に翼(プレイヤー)が1人1人ライバルとして倒した相手がブラジル代表として集結して
ボールを持ったら全員必殺シュートをガンガン放ちプレイヤーの前に立ち塞がる
そういうアクションがどうこうよりも大事な部分を、今作のスタッフが理解してくれているかどうか >>97
原作ライジングサンのドイツ戦に出てきたぞ
1コマだけど
小学生編の川上やふらのGKの加藤と一緒に
「頼む、森崎!」だったか「止めろ、森崎!」だか忘れたけど FF10でキャプ翼システムみたいなミニゲームあったよな うちの50インチテレビで翼くんを見られる日がくるとわ キーパー近くから松山のイーグルショットでゴールできるの? >>152
それをやったのはメタルユーキじゃないって話ね。 >>147みたいなくっさいピコピコ老害まだ居るんだな。 原作は画力もそうだけど構図も劣化してるわ
引きや俯瞰が多いせいか迫力が全然ない 鳥嶋は高橋の構図を褒めてたんだけどなあ・・・当時はあのボールを中心に構図を描くスタイルが画期的だった >>166
原作と違って
心臓病で心底強くて長期戦に全く向かない天才三杉淳をみたいよね
控え専用の切り札って翼より燃える >>172
心臓病が完治すると魅力がなくなったと聞いて
こち亀のマリアを思い出した 芸スポ板で「好きなスポーツ漫画ランキング」で相変わらず上位に入っているな翼
ある程度の良ゲーならシリーズ化出来そうなほどの潜在的需要はありそうだ サッカーゲームとしての体裁を中途半端に保とうとしないでほしいな…
完全に開き直って、「対戦サッカーアクションゲーム」として奥の深いようなものに仕上げてほしい FIFAやウイイレの超劣化コピーにキャラのカットインがたまに入るような残念ゲームにならない事を祈るしかない ポテンシャルは持っている
ここからの調整が非常に大事だぞ >>180
ほんそれ
今みれる映像だけでも、うまくやれば化けそうな予感はあるからな もう一つなにか売りが欲しいところ。ストーリーどうなるの 一番求めてるのは
「実況パワフルプロサッカー」
なんだけどな シュートの軌道上にキャラがいるとブロックがオート発動するのか
このシステムだと反動蹴もキッチリ再現できそうだ
でもWY編なんて人気ないから収録されないんだろうな コナミも一時期 キャプテン翼のゲーム出してたのにね
DS時代だったか? >>185
パワプロのシステムには魅力感じても野球には全く興味もてないワイ >>58
誰も見てないからつっこまれてすらないが
この>>1マルチタイトルで吉報みたいなのだとSwitch省いてPS4だけに捏造するいつものクズやん
異常にスレタイ長いのもそのせい
/消し忘れて失敗してるマヌケだけど >>191
スイッチ独占スレが立ってたからPS4用のスレも立てただけだぞ ■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています