Why 'Xenoblade Chronicles 2' Has a Character Designed by Tetsuya Nomura http://time.com/4848935/xenoblade-chronicles-2-interview/0440名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 04:16:24.39ID:NsI3EXNW0 スイッチは小泉や高橋が濁してたけどスペックアップ版を出す気満々だからその新型が出ればだせるんじゃない どうせKH3自体当分先だし 0441名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 04:25:53.25ID:/rMPgkMw0 この部分ね 正確にはゼノギアスのプロジェクトに誘っていたってよりは、当時また一緒に仕事したいなと思ってたけど開発チームが別れちゃって、それからずっとまた一緒に仕事したいなと思ってたって感じだろうか
I noticed artist Tetsuya Nomura's name in the trailer credits [as the designer of a character named "Torna"]. He's obviously a longtime Square Enix fixture [he's currently directing Kingdom Hearts III and the Final Fantasy VII remake], so I'm wondering how that happened?
Good question. This story goes back 20 years. Back when I was about to start on a new game, and the name "Xenogears" wasn't set yet, for that new title I needed a designer. And at the time there was someone who was directing the Final Fantasy series, Mr. [Yoshinori] Kitase. And then Mr. Nomura and I were in the team together doing character design. At the time, Mr. Kitase was handling Final Fantasy and I was doing this new title, and I wanted to work with Mr. Nomura. So I was waiting for the final call to be made, whether he was going to be working on the Final Fantasy series or on this new title of mine. And then Mr. [Hironobu] Sakaguchi [the creator of the Final Fantasy series] came and said 'Tetsu is going to do Final Fantasy.' So I thought 'Okay, I've got to find myself a new designer.' But I've always wanted to work with him. And this idea of Xenoblade Chronicles 2 came up, and I thought I'd love to work with him again. After our discussion with Nintendo went through and this project was a go, I went directly to Square Enix, thinking that I'd be denied, asking if I could work with Tetsu. To my surprise, it was approved, and that's how it happened. 0442名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 05:21:10.94ID:pQfnsx8Xa 劣化版 0443名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 05:41:08.99ID:Qp8jSpca0 海外でPS4とswitchマルチだったソフトが数本switchのスペック不足で動かないと 開発中止になってるしKH3はリップサービスだろうね 0444名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 05:51:26.38ID:ZV63YRql0 出そうが出さないがどうでもいいよPS4には出るんだからしかも先に 0445名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 05:54:19.00ID:V2u4msYI0>>443 これがスペック必要なゲームに見えるのかw https://www.youtube.com/watch?v=wG-plsaiVZs0446名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 05:55:38.30ID:ZV63YRql0 DQが動かねーレベルのスペックだよswitch 0447名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 06:05:04.67ID:ToDf8WFd0 そりゃ一応言っとかないとな 出るわけねーけど 0448名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 06:12:22.87ID:VA3t6Qhra>>441 実際はどうだかねぇ高橋さんの嫁さんは野村にパクられたって暴露してたし 任天堂は野村にクラウドの件で借りがあるからその返さないといけないから高橋さんが野村と交流あるし手綱を引けるからって 高橋さんが自分を犠牲にして渋々仕事の依頼出したんだろ
はぁスマブラもいつの間にか企業コラボゲームに成り下がったのやら そのお陰で亜空とかストーリー性あるものやミニチャレンジが薄まってたしさ 昔の崇高な任天堂オンリーのスマブラに戻ってして欲しいよ・・・ 0449名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 06:19:18.49ID:2ztfzC/ua えー、別にいらない 面白くなさそうだし 0450名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 06:34:14.87ID:nlfsYQloa 3だけ出されても… なんか一杯出てて訳がわからないから要らない 取り敢えず開発期間が延びないようにPSWで完結してください 0451名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 06:50:40.77ID:MCW91LFj0 検討とかいう言葉は実質出さない言い訳だからな 鵜呑みにする任豚哀れ 0452名無しさん必死だな@無断転載は禁止2017/07/17(月) 07:12:01.47ID:vgBLfgvV0 Talking about any additional platforms, Nomura considers the PS4 and Xbox One versions the main priorities in order to not delay the development. The team will only“start thinking about other possibilities” like a Nintendo Switch version after the game has been released.