In a recent interview with Gamekult, Aonuma explained that, while Monolith assisted with graphics design and other elements in Skyward Sword, their role in Breath of the Wild was focused on topographic arrangements for the game’s vast open world.
Here’s Aonuma’s full comment about Monolith’s involvement:
“On Skyward Sword, Monolith had mainly helped us on graphics design and other artistic elements. Even though we could have asked them for help on the technical side, we realized their way of making games was completely different from ours and we didn’t have much to learn from them on this installment, since we were almost doing two different jobs. On the other hand, for Breath of the Wild, we’ve been assisted by level designers used to large game areas, in order to make topographic arrangements.” 0172名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:01:54.06ID:eUSNLHHEM>>94 その通り 0173名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:02:02.36ID:JXppsa730>>126 なんだったら今年の春くらいから完成しててずっとデバッグしてそう 0174名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:02:13.76ID:Go8nUWFt0>>5 まあプロジェクトとかの定期採用だったらもうちょっと報酬あってもよいとは思う。 0175名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:07:09.08ID:Go8nUWFt0>>67 まあ売上や利益波あるから慎重だろ。 人手いる時も波あるみたいだから常時いたらもて余すし。 0176名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:11:57.18ID:Go8nUWFt0>>128 賃金解雇は日本さっさとやったほうがよいよな〜。それだったら正社員採用してだめなやつだけ解雇でよいのに。。。 無能公務員が解雇怖いから法案でないんかな?? 0177名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:19:15.07ID:YRxz9wQR0>>94 お払い箱覚悟な 0178名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:24:22.85ID:a0cC2Ozp0 やっとswitch版ゼルダが出るのか それともまた次世代機と縦マルチにするのか 0179名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:28:06.03ID:ZbAaHRU40 エンジン流用で2年、2019年で出るという考えは甘いですか? 0180名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:32:55.47ID:7oX8W7kD0 早くて20年末やろ 0181名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:33:58.51ID:e+Hjq1660>>67 お前洋ゲーが内製だと思ってるのか? 0182名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:35:46.09ID:JF3mKH1m0 初代に対する神トラ、時オカに対する風タク、に当たる作品だよね 前作で確立されたシステムをさらに磨きつつ、新しいギミックや表現などを盛り込む 延期も許される状況だから風タクのような心配もない 0183名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:37:37.22ID:ZbAaHRU40 まぁ任天堂だから前作のそのままパワーアップ版ってのはしないだろうなぁ 青沼、4剣の3Dマルチゲー作りたいって言ってたからその線が怪しいと思ってるけど 0184名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:39:21.32ID:LxYhJ6wld オンラインは別 グレッゾが開発中のやつが多分そうだろ 早けりゃ来年 遅くても再来年 0185名無しさん必死だな2018/11/06(火) 22:42:51.86ID:9Vamhk2bd CG地形デザイナーって何だよ…曖昧だな ・ワールドマップの設計(山とか谷のユーザーがワクワクするようなマップ設計) ・マップの端から言われた通りに木を1本ずつ植えてくCGデザイナーの仕事