PS5のCPUのレイテンシの低さには期待できそうだね

Matt Hargett
Let’s say you have a CPU whose cores are 110mhz faster,
but with higher interconnect latencies, versus another CPU.
That’s fine if you are hitting on-core L1/L2 cache almost all the time,
otherwise you’re stalling. I’d personally favor the lower latencies vs marketing numbers.


別のCPUと比較して、コアが110MHz高速であるが、相互接続レイテンシが高いCPUがあるとします。
コアL1 / L2キャッシュをほぼ常にヒットしている場合は問題ありませんが、
そうでない場合はストールします。私は個人的には、レイテンシをマーケティング数よりも低くしたいと思います。

@NivekDatadin
1ccx>2ccx

Matt Hargett
That is certainly one dimension of reducing inter-fabric latencies. cache latencies/invalidation and
inter-core bandwidth are primary problems to solve for 120fps gaming,
more so than raw RAM bandwidth IMO. latency on going out to RAM is a killer when your frame time is 8ms.

これは確かに、ファブリック間のレイテンシを削減する1つの側面です。
キャッシュのレイテンシ/無効化とコア間の帯域幅は、生のRAM帯域幅IMOよりも、120fpsゲームで解決する主要な問題です。
フレームタイムが8ミリ秒の場合、RAMに出て行くまでの待ち時間はキラーです。