https://switchbrew.org/wiki/12.0.0#FIRM_Sysmodules

> There are now two IPC server threads, each of which processes up to 35 handles.
> The new tipc server class has logic for automatically load-balancing new sessions to the least burdened server thread.
> IPCサーバーのスレッドが2つになり、それぞれが最大35個のハンドルを処理できるようになりました。
> 新しいtipcサーバクラスは、新しいセッションを自動的に負荷の少ないサーバスレッドに振り分けるロジックを持っています。

This looks like it might be a hint that the new model will have the OS running over multiple cores. There doesn’t seem much point to me in moving to two IPC server threads and load–balancing between them when they’re running on the same CPU core, but if one of the models has an OS which runs on 2 or more cores, then there would definitely be a benefit to splitting into two threads and automatically load-balancing between them.
This could point towards a big-little style CPU setup, where there are a number of big cores (eg A76/A77/A78) which the games run on, and the OS is spread across 2-4 smaller more power-efficient A55 cores.

これは新モデルがOSをマルチコアで動作させることを示唆しているように見えます。同一のCPUコアで動作しているIPCサーバーを2つのスレッドに分割して負荷分散することにはあまり意味がないように思いますが、いずれかのモデルが2つ以上のコアで動作するOSを搭載しているのであれば、2つのスレッドに分割して自動的に負荷分散することには間違いなくメリットがあるはずです。
これは、ゲームが動作するいくつかの大きなコア(例えば、A76/A77/A78)があり、OSはより電力効率の高い2〜4個の小さなA55コアに分散しているという、big.LITTLEスタイルのCPUセットアップを示唆しているのかもしれません。