もうゴミ捨て子のいいところが無いじゃん… 0517名無しさん必死だな2020/05/20(水) 14:26:16.73ID:0UpqnMel0>>515 はい箱勝ち確定 According to Senior Graphics Programmer Brian Karis, Epic used PlayStation 5's primitive shaders (properly introduced by AMD with the RDNA 1.0 architecture), though the developers also made 'hyper-optimised' software shaders.
The vast majority of triangles are software rasterised using hyper-optimised compute shaders specifically designed for the advantages we can exploit. As a result, we've been able to leave hardware rasterisers in the dust at this specific task. Software rasterisation is a core component of Nanite that allows it to achieve what it does. We can't beat hardware rasterisers in all cases though so we'll use hardware when we've determined it's the faster path. On PlayStation 5 we use primitive shaders for that path which is considerably faster than using the old pipeline we had before with vertex shaders.
This is the equivalent of NVIDIA's mesh shaders, which are also mentioned by Microsoft as part of the DirectX 12 Ultimate API and of the Xbox Series X hardware. Clearly the same technique can be used on PC and Xbox Series X, then, and those platforms should outperform PlayStation 5 in this particular task given their superior compute capabilities. 0518名無しさん必死だな2020/05/20(水) 14:30:26.53ID:ANe6Aa+Ka 結局どこも(SIEファースト除く)同じようにエンジンでメッシュシェーダーなりDXRなり同等のものが使えるように抽象化してやる必要があるんだよ ゼンジーも口酸っぱくして言ってる通りPS5だけKYしちゃってるツケがこういうところに回ってきてるわけ 業界全体の足を引っ張ってる 0519名無しさん必死だな2020/05/20(水) 14:45:49.44ID:z4nabIExd メッチャシェーダはnvidia vs AMD だからGPU側のチューニングもすごい勢いで進むだろうけど プリミティブシェーダはSIEが金を出さない限りVega時代のままなんじゃなかろうか 0520名無しさん必死だな2020/05/20(水) 14:47:12.50ID:eHlHyvMaM>>515 >>517 ガチじゃん epic社員が箱の勝利を宣言しちゃったね 0521名無しさん必死だな2020/05/20(水) 14:51:26.91ID:0UpqnMel0>>519 >メッチャシェーダ どんだけシェーダーなんだよw 0522名無しさん必死だな2020/05/20(水) 15:51:33.22ID:AHc4/9BXM あのデモの後とかプリミティブシェーダの方が優れてるって何レスもしてるやつとかいたけど何者なんだ プリミティブの方が優れてるとか言うやつはマジでゲハでしか見ない 0523名無しさん必死だな2020/05/20(水) 15:56:49.72ID:yjHFL8QkM 超最適化してて上限アレなんだ...... 0524名無しさん必死だな2020/05/20(水) 15:57:52.72ID:kcfRiP9ca>>517 ルーメンは距離に応じて処理を分けてるね HWレイトレができるのであればSWとのハイブリッドでカバー領域を広くできると 0525名無しさん必死だな2020/05/20(水) 15:59:15.30ID:xAC3ZRK/0 また無名の開発者ガーとか言い出すぞ 0526名無しさん必死だな2020/05/20(水) 16:02:24.93ID:kcfRiP9ca>>523 超最適化=メッシュシェーダーもどきをソフトウェア実装 XSXのGPUだとハードウェア実装