コメント見たけど同じ見解だな
性能に合わない解像度にするより安定したフレームレートを選ぶべきだわ
ハードファンに煽られたのかは知らんが解像度優先した開発元はアホ過ぎる


Not surprising.
The series x frame drops were during transition moments either cutscenes or moving between areas.
Digital foundry figured it could be a bug and improved with a patch.
In comparison the ps5 frame drops were largely during combat.
Stressing the gpu further by increasing resolution is only going to make it run worse as this patch has shown.

驚くことではありません。
Series Xのコマ落ちは、カットシーンやエリア間を移動する際の過渡的な場面で発生していました。
Digital Foundry社はこれがバグであると考え、パッチで改善しました。
それに比べてPS5のフレーム落ちは主に戦闘中でした。
解像度を上げてCPUに負荷をかけても、今回のパッチで明らかになったように、動作が悪くなるだけです。